Marije Rooijmans

Ik ben een betrokken, daadkrachtige en zelfstandige hands-on HR professional met uitstekende communicatieve vaardigheden. Een zelfverzekerd en praktisch coördinator, een empathisch en coachend leidinggevende, een verbinder en een snelle schakelaar met een aanpakmentaliteit, met zowel een mensgerichte als resultaatgerichte instelling.

Mijn manier van werken is open, eerlijk, praktisch, mens- en doelgericht. Door mijn ervaring ben ik in staat richting te bepalen, de juiste prioriteiten te stellen en overzicht te houden. Belangrijke focus bij alles wat ik doe is adviseren over en doorvoeren van veranderingen ter bevordering van kwaliteit, service, efficiency en effectiviteit en het principe “de juiste persoon op de juiste plek, nu en in de toekomst, gezien vanuit de organisatie en de medewerker”.

Opleiding

Werkgelukdeskundige | 2020 Oplossingsgericht coachen | 2018
Coachen van teams | 2018
Professioneel Coach | 2017 - 2018
Strategisch beinvloeden | 2016
Meer rendement met de OR | 2014
Algemene opleiding Bankbedrijf | 2010
HR& Prestatie | 2008
Inzicht in Invloed | 2007 - 2008
Effectief Projectmanagement | 2007
English for HR Professionals | 2007
Arbeidsmarktcommunicatie | 2007
Scholingsdeskundige Sociocratische Kringmethode | 2003

HBO Personeel & Arbeid | 1996
Havo | 1992

Ervaring

Sinds 1997 ben ik werkzaam in het HR vakgebied; de eerste jaren als recruiter voor diverse bedrijven binnen de zakelijke dienstverlening en ICT en sinds 2001 als allround HR professional in de rol van HR Manager en HR Business Partner.

In de periode van april 2007 t/m mei 2011 heb ik als interim HR Professional via Yacht een 10-tal organisaties geholpen met ziekte/zwangerschapsvervanging en bedrijven ondersteund bij een diversiteit aan HR-vraagstukken en projecten, zoals het aanpassen en professionaliseren van belonings- en beoordelingsbeleid, coördinatie en uitvoer van HR-gerelateerde onderdelen bij overgang van onderneming cq. fusie (harmonisatie arbeidsvoorwaarden), advisering en ondersteuning HR-afdeling bij reorganisatie, uitvoer beloningsonderzoek, administratieve organisatie van HR processen (beschrijving/analyse IST-SOLL), projectleiding m.b.t. HR-activiteiten in het kader van herstructurering organisatie en mobilisatie personeel, etc.

Vanaf 2011 heb ik me voor een 2-tal organisaties bezig gehouden met het verder ontwikkelen en professionaliseren van de HR discipline vanuit de ontwikkeling en groei van de organisatie, management- en medewerker advisering m.b.t. HR en personele vraagstukken, ontwikkeling en uitvoer van personeelsbeleid, implementatie van HR-instrumenten, toepassing van rechtspositionele en arbeidsvoorwaardelijke wet- en regelgeving en OR-advies en instemmingstrajecten.

Projectmatig ben ik verantwoordelijk geweest voor o.a. het opzetten van personeelshandboek, opstellen van functieprofielen, structureren personeelsadministratie, vormgeven performance cyclus, opzet opleidings-/werkervaringstraject, overgang pensioenuitvoerder en inrichting nieuwe regeling (incl. begeleiding proces OR instemming), inrichting AFAS HRM module, herziening beloningsbeleid, coördinatie en vormgeving Sociaal Plan.

Sinds januari 2018 ben ik als freelance HR professional werkzaam. Meer en gerichte informatie over mijn (recente) werkervaring is terug te vinden in mijn CV.

 Wat anderen zeggen over Marije

"Marije en ik hebben meerdere jaren samengewerkt bij ParkeerService. Ik heb Marije leren kennen als een toegewijde en betrokken HR-manager. Zij heeft in korte tijd de afdeling HR ontwikkeld van een ad hoc afdeling naar een proces gestuurde HR-afdeling die paste bij de snelle groei van ParkeerService. Marije is inhoudelijk sterk, weet wat ze wil en boekt resultaten door haar prettige mensgerichte aanpak. Zij kan zich goed verplaatsen in een ander, doorziet de problematiek en neemt daarbij een onafhankelijke positie in. Ik beveel haar van harte aan."
John van Dijk - algemeen directeur ParkeerService

"Met Marije is het goed samenwerken. Op een integere, open en heldere manier gaat ze elk gesprek in en zet ze lijnen uit voor het team en voor de organisatie."
Paul Rouw - operationeel directeur ParkeerService

"Drie jaar samengewerkt met deze gedreven, gepassioneerde HR manager die in hectische tijden veranderingen heeft doorgevoerd en structuur heeft aangebracht zonder hierbij de mens uit het oog te verliezen! Marije is een teamplayer, bruist van de ideeën, stuurt bij, coacht en heeft het hart op de juiste plaats."
Barbara Brundel - medewerker communicatie ParkeerService

"Iedereen zou zichzelf één keer per jaar een coaching van Marije moeten gunnen. Door haar manier van vragen stellen, meedenken en tips kom je wonderlijk snel tot nieuwe inzichten. Ik heb er een stuk meer zelfvertrouwen aan overgehouden!"
Asja Krist - coachklant

"Invulling HR rol - Mede doordat Marije intuitief erg sterk is en organisatiebewust, heeft zij al snel de kern te pakken bij gecompliceerde HR-vraagstukken.
Adviesvaardigheden - Marije is zeer deskundig en betrokken. Zij is in staat een heldere en positief kritische analyse te maken van een situatie, biedt op een respectvolle manier zelfreflectie aan haar gesprekspartner en geeft opbouwend advies.
Manier van samenwerken - Met Marije kun je op een prettige manier van gedachten wisselen over HR-vraagstukken. Door haar open houding en het delen van eigen ervaringen is zij toegankelijk en een fijne sparringspartner."
Aliene Laméris - manager communicatie en mede MT-lid ParkeerService


Benieuwd wat OKTOBER HR Advies & Coaching voor u kan betekenen?
Neem dan vrijblijvend contact op. Bel 06 30085895 of mail naar marije@oktoberadvies.nl